Co o nás říkají ostatní
Zpětná vazba od rodičů, odborníků i dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Dobrý večer, paní Hufová, ještě jednou Vám chci za celý kolektiv SPC a určitě i za rodiče poděkovat za krásnou přednášku. Jste velmi citlivá a vnímavá žena. Myslím si, že po Vaší přednášce jsme odcházeli všichni motivování do další práce. Věřím, že dnes každá maminka sedí u internetu a hledá nové informace. Děkujeme a buďte na sebe velmi pyšná 🙂
Po předání produktu Moje první vymalovánky synovi mé kamarádky, který má dg dysfázie. Pepča: "Ty jo teto, to je bezvadný, kde mám pastelky?" Reakce maminky: A od kdy tě baví vymalovávat? Odpověď Pepči: "Od teď, mami:)."
Evča mi pomohla sepsat žádost na nadaci o zafinancování nákupu iPadu, které mé děti využívají doma, ale i ve škole při práci.
Já k vám tak ráda jezdím, je to pro mě inspirující vás sledovat jak k synovi přistupujete, pomáháte mu a pracujete s ním. Je to pro mě motivační vidět, že to jde.
Jsem velmi ráda, že tento web vznikl. Při diagnóze PAS hraje čas velmi důležitou roli a je třeba porozumět podstatě autismu a rychle se zorientovat. Po vyřčení diagnózy začíná pro rodinu extrémně náročné období, se kterým se každá vypořádává jinak dlouho a s jiným výsledkem. Na konci tohoto období by mělo být přijetí a hlavně pochopení podstaty diagnózy, bez níž není možné s dítětem začít efektivně pracovat. Právě v tomto velmi těžkém období zmatku a zoufalého hledání pomoci většinou rodiče naráží na velmi malé povědomí o podstatě autismu i v řadách lékařů nebo dokonce pracovníků specializovaných zařízení. Nikdo jim neřekne, jak s dítětem navázat úzký vztah a podpořit porozumění řeči a světu kolem. Jak pracovat s nepředstavitelným strachem a úzkostí dětí s PAS. Už vůbec jim nikdo neřekne, jak důležitá je zejména role rodiče dítěte a tedy jak pracovat sami se sebou, abychom pro dítě byli tak moc potřebným pevným bodem ve světě, jak se nebát afektů a někdy i násilí vlastních dětí a pochopit z čeho a proč vznikají a co dělat. Já osobně jsem se v tomto období „vrhla“ na četbu literatury o PAS. Přečetla jsem minimálně „metr" knih, ale moc konkrétních rad v nich také nenašla. Při návštěvách v SPC mi ukázali, jak přiřazovat k sobě stejné obrázky a barvy, ale neporadili mi, jak Ríšu zbavit strachu ze světa, který brání v jeho rozvoji, ztratila jsem tak celý jeden velmi důležitý rok... Když jsem dostala kontakt na Evu Hufovou, zakladatelku tohoto webu, celá věc nabrala obrátky. Hodně jsem se jí ptala na metody, kontakty, zkušenosti a reference na odbornou veřejnost, na terapie, zkušenostech s integrací dítěte ve školce, zkušenostech s potravinovými alergiemi a potravinových doplňcích. Eva je studnicí informací a největším důkazem je pro mě její syn Honzík, který se díky jejímu přístupu a ohromné energii rychle rozvíjí. Eva je mi velkým vzorem a ujištěním, jak je důležité nad dětmi s PAS nezlomit hůl, vytrvat. Dnes si i já už užívám, že se na mě Ríša dívá, že je se mnou rád, sleduje, jaké aktivity mu nabízím, ví, že se se mnou nemusí bát, snaží se komunikovat, i když stále ještě ne slovy. Výukové materiály, které jsou v e-shopu k dispozici, jsou prostě skvělé, protože mají smysl, jsou individualizované, přehledné a nesmírně mi ušetřili čas i peníze. Rádi je využíváme.
Dobrý den, ráda bych se s Vámi podělila o svou zkušenost z používání Vašeho kalendáře. Pracuji v MŠ, kde mám na starost třídu dětí od 2,5 do 4 let. Mohlo by se zdát, že jsou ještě malé na to, aby se zajímaly, jaký máme den, měsíc nebo jaké je dnes datum. V mé třídě, je to ale hlavně u kluků naprosto opačně. První, k čemu běží potom co vstoupí do třídy nejsou auta, magnetické stavebnice ani LEGO... je to kalendář! A následně každý den, hned od brzkého rána žadoní o jeho posunutí (posunujeme až po svačince - všichni společně). Kalendář u nás proto funguje, také jako výborný motivační prostředek. Díky němu zažíváme s kolegyní i velmi úsměvné situace a to přitom, když naše děti diskutují např. nad tím, jaké máme venku počasí, a to i v době, kdy je venku ještě tma jako v pytli. 🙂 U některých dětí proto pozorujeme i velký posun v oblasti komunikace s vrstevníky a celkově v zapojení se do dětského kolektivu. O tom, že je kalendář výborný pomocník při učení dětí lépe se orientovat v čase, se snad už pak nemusím ani zmiňovat .. je prostě báječný, pracujeme s ním denně a stále si ho jenom chválíme! 🙂
Dobrý den, děkuji za zaslání knihy. Zatím jsem ji jen v rychlosti prohlédla na počítači, ale jsem nadšená! Jsem zdravotní sestra ve stomatologické ordinaci a v současné době se zaměřuji na dentální hygienu formou hry pro batolata. (K tomu mě přivedla má tříletá dcera 🙂 ) A musím říct, že vaše kniha je skutečně velmi zdařilá. A rozhodně by bylo fajn, kdyby ji nepoužívaly pouze děti s autismem,ale i všechny ostatní.🙂 Moc vám držím palce ať se vám daří ve všem co děláte! Podle mě to děláte perfektně 🙂 Jen tak dál!
Dobrý deň prajem, pôsobím ako špeciálny pedagóg pre deti a žiakov s autizmom:) Tohto času som na materskej dovolenke. Dostala sa mi do povedomia Vaša kniha a veľmi sa mi páčila 😉 Chcem sa informovať, máte ešte nejaké verzie pracovného materiálu pre deti a žiakov s autizmom? Hoc aj za finančný príspevok. Všetko dobré prajem a je to veľmi obohacujúci materiál.
Dobrý den, za vše moc děkuji, materiály jsou super. Pracuji s dětmi s PAS druhým rokem a stále se něco učím, chci aby byly ve škole šťastné. Moc mi na tom záleží. Jsou úžasné 😉
Dobrý den paní Hufová, pracuji jako učitelka/zástupce ředitele v ZŠ speciální/ a materiálu pro výuku, nejenom žáků s autismem, ale i mentálním postižením není nikdy dost. Materiál se mi líbí /ne všechno asi využijeme/, ale ještě jsem ho nevyzkoušela. Ale předpokládám, že Vaše nápady zpracuji do deskových úkolů, abychom je mohli ve škole používat pro více žáků. Pokud Vám to nevadí. Nápadů a hlavně modifikací není nikdy dost. Některé Vaše příspěvky sdílím na stránkách naší školy, máme stránky v oblíbených a já Vaše stránky sleduji. Moc děkuji za možnost stažení zdarma, přeji Vaši práci mnoho dalších nápadů a omlouvám se, že jsem odezvu nenapsala dříve.